2014. március 4., kedd

Tamadur

Nem régiben mutattak nekem egy képet egy gombokból készült nyakláncról. A gombokkal, mint lehetséges alapanyaggal, már régóta szemeztem, de valahogy nem volt meg az a valami, ami elindított volna. Csillának köszönhetően viszont megkaptam. Nem beszélve arról, hogy nagyon szerettem volna már statement nyaklánc kerül ki a kezeim közül.



Az biztos volt, hogy a gombokat én fogom elkészíteni, méghozzá gyurmából. A kiszúró formám egy műanyag tartó volt, amivel igazi szenvedés volt a művelet. Végül a férjem megunta a dolgot és vékony fémlemezből csinált nekem egy könnyebben használható eszközt.




Napokig gyúrtam, nyújtottam, szúrtam, "gomblyukaztam", minek eredményeképpen 240 gomb készült el 8 színben (és most kicsit sírok is, mert türelmetlen voltam, és nem fotóztam le egyben őket).




A konyhában folyamatosan a hűlő gombocskákat kerülgettük, miközben a nappaliban a már készültek a nyakláncok. Több kísérlet után alakult ki az a metódus, amivel végül elkészültek a láncok.

A következő kérdés láncok "szélei" voltak. Végül a horgolás mellett döntöttem, mert szerintem ez illik legjobban mind a gombokhoz, mind a felfűzésükhöz.



A sok lefűzés, újrakezdés, cérnavég szedegetés után végül olyan nyakbavaló született, melyre nagyon vágytam. Ráadásul tele van lehetőséggel, lehet játszani a színekkel, egy kimeríthetetlen mókát találtam magamnak :)

De most már beszéljenek helyettem a képek:












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése